WERDA AGENT

WERDA AGENT
Wanita dimasyurkan tapi tidak ditonjolkan, ia tersembunyi biarpun hadirnya menggegarkan, umpama mutiara yang ditampakkan buat perhatian umum dengan permata yang tersembunyi, pasti yang tersembunyi itu melebihi yang tertampak, permata dicelahan kaca, permata dibalik timbunan pasir halus, ibarat sekuntum mawar berduri di taman larangan.

WERDA AGENT

WERDA AGENT
Wanita dimasyurkan tapi tidak ditonjolkan, ia tersembunyi biarpun hadirnya menggegarkan, umpama mutiara yang ditampakkan buat perhatian umum dengan permata yang tersembunyi, pasti yang tersembunyi itu melebihi yang tertampak, permata dicelahan kaca, permata dibalik timbunan pasir halus, ibarat sekuntum mawar berduri di taman larangan.

Recent Comments

.

ESP - Energizing Soy Powder

Membekalkan tenaga berkekalan dengan protein berasakan tumbuhan. ESP baik bukan saja bagi mommy yang sedang breast feeding tapi untuk semua golongan. Termasuklah pregnant mommy, dalam pantang, menyusukan, golongan tua, kaum lelaki, wanita juga kanak-kanak.

Omega Guard

Membekalkan Omega 3 iaitu asid lemak yang mengandungi EPA dan DHA yang sangat penting untuk kesihatan jantung dan perkembangan minda.

GLA Complex

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. Kebiasaannya digunakan untuk regulate kitaran haid, simptom PMS, sakit kepala dan untuk mereka yang menopause. Selain itu, GLA Complex ini amat bagus untuk menjaga kecantikan kulit.

Khasiat Biji Labu

Khasiat Biji Labu



Luncai terjun dengan labu-labunya. Kenapa agaknya Si Luncai ni terjun dengan labukan? 

Haa hari ni nak kongsi khasiat dan manfaat biji labu ni. Jangan tak tahu ya. Biji labu ni banyak sangat khasiatnya. Antaranya ialah

🎃 Bermanfaat untuk kesihatan kulit 
🎃 Membantu kesihatan tulang
🎃 Melancarkan fungsi saluran kencing
🎃 Mampu melawan diabetis
🎃 Makan biji labu sebelum tidur boleh memberikan tidur yang nyenyak
🎃 Memperbaiki organ sistem reproduksi suami dan isteri
🎃 Bantu lindungi serangan jantung
🎃 Imunisasi terbaik badan

Tu dia! Banyak rupanya manfaat biji labu ni kan. Tu tak cerita lagi isinya pula. Labu juga merupakan salah satu makanan sunnah tau.

Tapi nak proses biji labu ni susahkan. Sebab itu saya memilih nutriferon yang mana salah satu bahan di dalamnya adalah biji labu.

Memang pilihan terbaik untuk seisi keluarga.

ceomak.com

0197631333

6 TIPS IBU BEKERJA DAN MENYUSUKAN BAYI

6 TIPS IBU BEKERJA DAN MENYUSUKAN BAYI




BEKERJA BUKAN ALASAN UNTUK TIDAK MENYUSUKAN BAYI


Penyusuan bagi ibu yang bekerja memang agak mencabar. Ramai ibu bekerja dalam dilema mahu menyusukan bayi mereka. 

Mari saya kongsikan beberapa tips penyusuan untuk menjayakan misi penyusuan bagi ibu yang bekerja.

6. Sediakan Stok Susu Ibu Sekurang-kurangnya 2 Minggu Sebelum Bekerja.

5. Rancang Masa Dan Tempat Yang Sesuai Dan Selesa Untuk Mengepam di Pejabat

4. Beritahu Majikan Ibu Akan Ambil Sedikit Masa Untuk Mengepam Ketika Berada Di Pejabat

3. Berfikiran Positif Dan Katakan "Aku Boleh"

2. Keluarkan Sedikit Modal Untuk Membeli Pum Yang Sesuai Digunakan Sewaktu Bekerja

1. Carilah Ilmu Penyusuan dan Group Sokongan Penyusuan Terutama Bagi Ibu Bekerja





Reen 0197631333
ceomak.com

Apa Itu Lemak Visceral ?

Apa itu Lemak Visceral?


Apabila orang bercakap tentang keinginan untuk membakar lemak, mereka sebenarnya merujuk kepada dua jenis tisu lemak. Lemak visceral (kadang-kadang dipanggil lemak aktif) dan lemak subkutaneus. Lemak subkutaneus disimpan tepat di bawah kulit anda dan jenis lemak di mana anda boleh picit atau cubit dari perut, lengan, paha dan sebagainya.

Lemak visceral, adalah jauh lebih sukar untuk dikenal pasti, kerana ia disimpan di sekitar organ-organ dalaman anda di kawasan perut anda, termasuk hati, pankreas, usus, jantung dan sebagainya.

Terlalu banyak lemak visceral boleh mengganggu fungsi organ-organ dalaman dan mengganggu komunikasi antara organ-organ penting anda. Ini boleh membawa kepada kekurangan insulin (permulaan diabetes), tekanan darah tinggi, paras kolesterol yang tinggi dan risiko yang lebih tinggi adalah mendapat penyakit jantung.

Penyimpanan lemak visceral yang tinggi juga boleh dikaitkan dengan penyakit kanser payudara, strok, Alzheimer dan banyak lagi.

Bukan itu sahaja, malah garis pinggang akan jadi lebih besar, digabungkan dengan tekanan darah tinggi, trigliserida tinggi (lemak dalam darah), HDL rendah (kolesterol "baik") dan peningkatan gula dalam darah menyifatkan Sindrom X, yang bermula dengan pemendapan lemak visceral yang tinggi.

Tetapi ada sesuatu yang anda boleh lakukan untuk menghentikan pengumpulan lemak yang berbahaya ini. Perubahan gaya hidup termasuk pemakanan dan senaman akan membantu menggalakkan penggunaan lemak visceral dan menurunkan faktor risiko anda untuk mendapat penyakit jantung.





Hubungi saya untuk bantuan. Saya sedia membantu anda.

Azreen Ahmed
0197631333



Cara Atasi Keletihan Badan

Cara Atasi Keletihan Badan




KAULAH IRONMAN KU!

" Kaulah suami, kaulah teman, kau lah ayah, kau lah segalanya. "

Besar tanggungjawab seorang lelaki. Seharian mencari nafkah untuk menyara keluarga. Kadangkala tidur tak tentu masa. Ianya mengundang keletihan melampau yang kadangkala tak terbayar pun dengan lena dan rehat yang cukup.

Pengambilan 4 biji Ostemetrix sebelum tidur boleh mengatasi masalah keletihan melampau. Yang seronoknya masalah sakit sendi dan sakit belakang juga boleh dikurangkan.

OSTEMATRIX satu gabungan kalsium, magnesium dan Vitamin D.

Kesan kekurangan kalsium boleh sebabkan seseorang tu mengalami risiko osteoporosis, sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih, lesu dan kebas kaki atau tangan.

Vitamin D pula bantu penyerapan kalsium dalam tubuh untuk elakkan penghasilan batu dalam ginjal.

Magnesium yang ada dalam ostematrix pula bertindak untuk metabolismakan kalsium. 


Terbukti Vitamin Kalsium terbaik dan lengkap hanya dengan Shaklee.

Rugi tau kalau pilih jenama lain.


ceomak.com
0197631333

Masalah Kerap Terkencing?


Arghh BOCOR lagi! 

Tengah seronok ketawa terbahak-bahak, tiba-tiba seluar terasa basah. Bukan sekali dua, tapi kerap. Kadang-kadang tu bila batuk bersin pun boleh terkencing. 

Dah lah tu, bila rasa nak kencing, tak sempat sampai bilik air dah mencicir. Tak boleh tahan. 

Siapa pernah mengalami situasi seperti ni? 


Overactive bladder disebabkan keadaan pundi kencing yang terlalu aktif sehingga menyebabkan pesakit perlu kerap ke tandas.

Ianya bukan lumrah, tapi ianya boleh dirawat. Pengambilan Alfalfa, garlic dan GLA dapat mengurangkan masalah ini.

👉 Alfalfa Complex – Berfungsi sebagai mencuci buah pinggang dan merawat masalah kencing kerap.

👉 Garlic Complex – Ia adalah antibiotik semulajadi yang dapat membantu daripada jangkitan kuman

👉 GLA Complex – Membantu membaiki paras estrogen dan testosteron serta membaiki masalah pundi kencing terlalu aktif

Cegah awal dari terpaksa pakai pampers dikemudian hari.



ceomak
0197631333

Makan Lambat Maka Kerja Pon Lambat?




Dulu pernah dengar orang tua cakap, kalau makan cepat otak pun akan berfikir dengan cepat. Ada juga yang kata cam mana cara kita makan camtu lah cara kita bekerja. 

Kalau makan lambat maka siap kan kerja pun lambat. 

Tapi sebenarnya makan dengan cepat akan menyebabkan perut menerima makanan dengan lebih banyak. 

Secara tidak langsung ianya membebankan perut dan melambatkan proses penghadaman.

Satu kajian yang di jalankan pada orang dewasa di Jepun, 3000 orang dewasa yang mengamalakan pemakanan yang cepat berisiko hadapi obesiti.

Saya menyarankan pengambilan herblax dan pappermint ginger untuk memastikan proses penghadaman dan pembersihan usus berlaku dengan lebih lancar. 



ceomak.com
0197631333

MINUMAN BERGAS PUNCA KEGEMUKKAN



WASHINGTON - Tiga kajian terbaharu yang disiarkan di Amerika Syarikat (AS) pada minggu lalu mengesahkan terdapat kaitan antara minuman manis berkarbonat dan air buah-buahan yang mengandungi kandungan gula tinggi dengan penularan kegemukan atau obesiti dalam kalangan penduduk AS.
Menurut penulis satu kajian yang disiarkan jurnal New England Journal of Medicine di online, pengambilan minuman tersebut meningkat lebih dua kali ganda sejak tahun 1970-an.
Kajian itu menyatakan pada tempoh masa yang sama, kadar obesiti dalam kalangan penduduk dewasa AS meningkat 30 peratus.
Berdasarkan kajian pertama, minuman bergula didapati menjejaskan gen yang mengatur berat dan meningkatkan kecenderungan untuk berat badan seseorang bertambah.
Para penyelidik menggunakan 32 variasi gen yang diketahui akan memberi kesan terhadap berat badan bagi mewujudkan profil peserta yang menyertai kajian berkenaan.
Tabiat pemakanan para peserta itu juga dikenal pasti oleh penyelidik selain pengambilan minuman bergula dan amalan senaman.
Dua lagi kajian menunjukkan kumpulan kanak-kanak dan remaja yang diberikan minuman tanpa kalori seperti air mineral atau minuman tanpa banyak kandungan gula yang mengandungi gula tiruan didapati mengalami pertambahan berat badan yang sedikit."
P/s- Langkah pertama yang harus anda ambil untuk mengurangkan berat badan adalah dengan minum lebih banyak air kosong. Kurangkan minuman bergas(berkarbonat) dan minuman berkalori lain.
Jika anda perlu bantuan untuk masalah kegemukan anda, hubungi saya SEKARANG untuk konsultasi PERCUMA.

ceomak.com
0197631333

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More