WERDA AGENT

WERDA AGENT
Wanita dimasyurkan tapi tidak ditonjolkan, ia tersembunyi biarpun hadirnya menggegarkan, umpama mutiara yang ditampakkan buat perhatian umum dengan permata yang tersembunyi, pasti yang tersembunyi itu melebihi yang tertampak, permata dicelahan kaca, permata dibalik timbunan pasir halus, ibarat sekuntum mawar berduri di taman larangan.

WERDA AGENT

WERDA AGENT
Wanita dimasyurkan tapi tidak ditonjolkan, ia tersembunyi biarpun hadirnya menggegarkan, umpama mutiara yang ditampakkan buat perhatian umum dengan permata yang tersembunyi, pasti yang tersembunyi itu melebihi yang tertampak, permata dicelahan kaca, permata dibalik timbunan pasir halus, ibarat sekuntum mawar berduri di taman larangan.

Recent Comments

.

Perbezaan ESP Shaklee dengan soya jenama lain

Perbezaan ESP Shaklee dengan soya jenama lain

Antara perbezaan yang ketara adalah;

ESP since 1961


Cara pemprosesan soya itu sendiri 

Kebanyakan soya di proses menggunakan alkohol. Cara ini akan memusnahkan isoflavine yang bermanfaat dan mencemarkan soya itu sendiri dengan alkohol.

Soya Shaklee dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavine genistin dan daidzin yang kritikal untuk membekalkan kita dengan keseluruhan manfaat soya.Soya bukan tak elok, cara proses tu yg buat dia jadi tak elok. Cer tengok tempe, genius je orang jawa yg amalkan pemakanan tempe. Cer tengok kicap kat rumah kita, ke tak makan kicap? Kicap dibuat dari soya kan? ;) Soya bukan GMO Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai Identity Preserved Program (IPP). Program ni memastikan kacang soya Shaklee bebas dari pendedahan perubahan genetik. Dari benih hingga penyimpanannya, komitmen Shaklee sangat tinggi untuk pastikan bahan ramuan adalah semulajadi dan berkualiti tinggi.

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Kacang soya terasing yang pertama telah dicipta oleh Dr Shaklee pada 1970-an. Beberapa ujian klinikal dijalankan dan membuktikan betul lah protein soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan. Kenapa soya, kenapa bukan ayam atau ikan sebagai sumber protein? Sebab sumber protein dari soya bebas lemak dan bebas kolesterol.

ESP Shaklee merupakan satu-satunya produk dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia juga dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. ESP sangat sesuai untuk semua peringkat umur - tua dan muda. Manakala, kandungan Indeks Glisemik (G.I.) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis.

Satu hidangan ESP Shaklee bersamaan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada uric asid, dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

Sekian saja perkongsian buat kali ini :)



Love,
Azreen 
0197631333

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More